Monday, April 25, 2011

Segalanya memang benar

Bismillah

WAHAI DIRIKU TIDAK ADA JALAN DAN IKHTIAR
LAGI KECUALI KEMBALI KEPADA ALLAH
.PERKUKUH SOLAT 5
WAKTU DENGAN SEGALA RAWATIBNYA.LUANGKAN DAN LAPANGKAN MASA UNTUK MEMBACA
AL-QURAN DAN BERSELAWAT.KURANGKAN MAKAN DAN KURANGKAN PERKATAAN.BERCAKAP HANYA
YANG BAIK ATAU DIAM.UZLAHKAN DIRI JIKA TERASA MATA DAN TELINGA TERLALU LIAR
UNTUK DIKAWAL.TERSENYUMLAH DENGAN PENGHINAAN.REDHALAH DENGAN KESEPIAN.JANGAN
TAKUT KEPADA KELICIKAN TIPU DAYA DAN DISKIMINASI MANUSIA.SEGALA ITU TIDAK
MERUGIKAN KITA.


Rasanya segalanya memang benar
diungkapkan.Manusia ini bila diuji sedikit,baru teringatkan kepada
penciptaNya.Bila diberi nikmat semula,kembali alpa.Namun segalanya akhirnya
kembali kepada pencipta kita,Allah.Sesungguhnya kepada Dialah tempat
pergantunganku.YA Allah, jadilah saya seorang hamba yang sentiasa berdoa
kepadaMu sebagaimana orang yang berada dalam kesempitan.


Saya tiada sesiapa melainkanMu YA Allah.Tempat bergantungku hanya satu sahaja,kepadaMu Ya Allah.Kuatkanlah keimananku.BAntulah
diriku ini.Alhamdulillah atas segala yang menimpa diriku.Saya bersyukur ya
Allah.Apa yang berlaku benar-benar membuka mataku bahawa saya memang tiada
sesiapa tempat bergantung melainkanMu
.Walau sebaik
manapun ibuku.rakan-rakanku dan ukhuwah-ukhuwahku,namun semuanya tidak dapat
membantuku sebagaimana Dikau membantuku ya Allah.Hanya kepada saya
berserah.


Bantulah saya mencari ilmuMu dan
kasih-sayangMu YA Allah.Bantulah saya menyucikan diri saya.Hati saya ada masalah
ya Allah.Permudahkanlah saya ya Allah.Kuatkanlah diri saya ya Allah.Hati saya
sedih mencari cintaMu.Saya terkapai-kapai mencariMu ya Allah.Bantulah saya ya
Allah.

No comments:

Post a Comment