Thursday, February 10, 2011

Muslimah dibunuh di Germany, Ya Mu’tasim!!!

July 5, 2009 at 8:33 am | Posted in Diari Al-Azhar, Isu Semasa | 5 Comments
9
Marwa El-Sherbini, mangsa sifat perkauman buas tajaan Barat yang kononnya mendabik dada sebagai jaguh keadilan sesama manusia. Hanya Islam yang mengiktiraf hak semua bangsa di dunia.
Berita terkini yang amat menggemparkan kita semua sebagai umat Islam. Seorang muslimah warga negara Mesir yang sedang hamil 3 bulan telah dibunuh oleh seorang pelampau perkauman berbangsa German hanya kerana beliau memakai tudung kepala. Menurut sumber berita, wanita tersebut, Marwa El-Sharbini telah memfailkan kes tuduhan terhadap pembunuhnya itu, Alex kerana telah memanggilnya sebagai pengganas kerana beliau memakai hijab di sebuah jalan di bandar German. Pada hari Rabu yang lalu, hakim mahkamah memutuskan bahawa muslimah tersebut telah memenangi kes yang difailkannya itu. Oleh kerana tidak berpuas hati dengan keputusan itu, lelaki itu terus menikam Marwa lalu membunuhnya. Marwa mengikut suaminya yang sedang menyelesaikan kajian beliau dalam bidang genetik di salah sebuah universiti di sini. Laporan media turut menyatakan bahawa suaminya juga ditembak secara tidak sengaja oleh pasukan polis. Berita belum dapat dipastikan samada beliau telah meninggal dunia atau masih koma.
Pembunuhan ini menjadi isu hangat bagi negara Eropah yang sedang mengalami perdebatan hangat akibat sikap mereka yang tidak adil terhadap pakaian seorang muslimah. Baru-baru ini, Presiden Perancis, Nicolas Sarkozy membuat satu kenyataan kontroversi dengan menyatakan “Niqab”(penutup muka/purdah) tidak boleh diterima di Perancis.
TURKEY PARLIAMENT
10 tahun yang lalu,  pada 3 Mei 1999, isu hijab juga telah menjadi diskriminasi oleh pihak sekular di Turki. Merve Kavakci,seorang  ahli Parlimen yang dijadualkan untuk mengangkat sumpah di hadapan speaker telah cuba dihalau keluar dari bangunan parlimen kerana memakai tudung kepala. Tudung kepala itu dianggap bertentangan dengan prinsip sebuah negara sekular yang memisahkan politik dan agama. Dengan nada tegas, wanita ini berkata “Kepalaku ditutup adalah berdasarkan iman saya, saya akan pertahankan hak saya hingga ke penghujungnya”. Golongan yang tidak memahami Islam sentiasa akan berusaha supaya dihapuskan segala lambang kewujudan Islam. Ketakutan mereka kepada Islam melebihi ketakutan seorang anak kecil pada kegelapan malam.
Malunya umat ini. Tatkala wanita muslimah dibunuh, dihina dan dikeji hanya disebabkan mereka mempertahankan suruhan Allah di dalam surah An-Nur; tiada pun tindakan berani untuk mempertahankan wanita-wanita ini. Para pemimpin semuanya lebih sibuk dengan merasmikan pertunjukan fesyen yang menghairahkan. Di mana suara umat? Sesungguhnya Allah tidak akan membiarkan golongan penjenayah ini lari. Bagi mereka semua azab pedih di Neraka.
baca lagi ruangan membaca.click this link,
http://arrumy.wordpress.com/
kisah ni sy hanya dengar cerita dr org.Alhamdulillah akhirnya jumpa juga.Dapat juga baca kisah selanjutnya.

No comments:

Post a Comment